کد خبر 1466221
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
رزمایش آمریکا و ژاپن به بهانه پرتاب موشکی کره شمالی

وزارت دفاع هوایی ژاپن اعلام کرد که رزمایش مشترک نظامی با آمریکا بر فراز دریای ژاپن برگزار شد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، آمریکا و ژاپن رزمایش نظامی را به بهانه پرتاب موشکی اخیر کره شمالی برگزار کردند.

نیروی دفاع هوایی ژاپن (JASDF) روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که ژاپن و آمریکا در واکنش به پرتاب موشک اخیر کره شمالی، تمرینات هوایی مشترکی را بر فراز دریای ژاپن انجام دادند.

در بیانیه وزارت دفاع هوایی ژاپن آمده است که در ۱۹ فوریه، جت جنگند اف -۱۵ نیروی هوایی آمریکا، بمب افکن و جنگنده اف -۱۶ آمریکا تمرینات تاکتیکی را در حریم هوایی دریای ژاپن برگزار کردند تا از این طریق بر آمادگی هوایی ژاپن و آمریکا تأکید کنند.

نیروی دفاع هوایی ژاپن در این بیانیه آورد که نیروهای هوایی هر دو کشور به همکاری های معمول با هم ادامه می دهند تا سطح بالایی از آمادگی عملیاتی را حفظ کنند.

خبرگزاری یونهاپ پیش از این به نقل از ارتش کره جنوبی اعلام کرده بود که کره شمالی روز شنبه یک موشک بالستیک را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.

گارد ساحلی ژاپن نیز گزارش ارتش کره جنوبی در خصوص این پرتاب موشکی را تایید کرد. کره شمالی سال گذشته رکورد پرتاب موشکی را به ثبت رساند و در مجموع بیش از ۷۰ موشک شلیک کرد.

در این راستا، وزارت خارجه کره شمالی روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد در صورتی که کره جنوبی و آمریکا مانورهای نظامی برنامه ریزی شده خود را ادامه دهند، پاسخ‌های بی سابقه و مستمر و محکم از سوی پیونگ یانگ دریافت خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
    0 2
    این آمریکای بی منطق، دیکتاتور، دروغگو، زورگو، بی وجدان، بی انصاف و داعش پرور ، مگه کدخدای جهان هست که خودش را نخود هر آشی میکنه؟!!!!!!!!!
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
      1 0
      چی شده طرفدار کیم جون شدیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس